parní lokomotivaParní vlak se na trať vrátil až po necelých čtyřiceti letech a to pouze na jeden víkend k příležitosti oslav 100 let trati. 10. října 1998 vedla lokomotiva U47.001 se soupravou vozů historických i vozů Balm/ú za velkého zájmu odborné i laické veřejnosti dva páry zvláštních vlaků. Součástí oslav byl i zvláštní MnO vlak pro fotografy vedený lokomotivou 705 913 a složený z vozů D/ú + Es + D/ú + Balm/ú.

Od roku 2002 se pravidelně každý rok pořádá „Den dráhy Třemešná ve Slezsku – Osoblaha“, akce zapsaná do seznamu akcí na úzkorozchodných tratích v Maďarsku, Slovensku a Česku. Náplní prvního ročníku bylo zpestření každodenního provozu na trati ukázkou manipulace s nákladním vozem na podvalníky v Třemešné a možností prohlídky depa v Osoblaze.

Druhý ročník byl spojen s oslavami 105 let trati a z Jindřichova Hradce sem byla zapůjčena lokomotiva U46.001 s několika historickými vozy, které v sobotu i v neděli stihly po třech párech zvláštních vlaků. Parní vlaky byly na „velké“ trati z Krnova do Jindřichova ve Slezsku doplněny pravidelnými vlaky vedenými historickými motrovými vozy M131.1454 a M240.0113.

V roce 2003 vznikla 1. parní úzkorozchodná společnost, která se snažila zviditelnit jak trať, tak celou oblast. Ke konci roku koupili z Rumunska parní lokomotivu, která prošla náročnou renovací. Na den dráhy 2004 byla lokomotiva U46.002 vystavena v Třemešné jako rozpracovaná a mlčky přihlížela zvláštním vlakům ve složení 705 916+Ias+Ias+M21.004. Vysokostěnné vozy Ias byly přivezeny z Rumunska společně s „Rešicou“ a osazeny lavicemi pro cestující. Motorový vůz M21.004 byl zapůjčen od ČHŽ. I v tomto roce se na trati z Krnova objevily historické motorové vozy. Sezóna 2004 byla „nultou“ (zkušební) sezónou se zvláštními sobotními vlaky pozdějších SZD, prozatím ve složení 705+2xIas.

Lokomotiva U46.002 poprvé vyjela na Martinské hody v listopadu roku 2004. V dubnu 2005 bylo možno slyšet houkání úzkorozchodné parní lokomotivy v Ostravě. „Rešica“ byla vystavena na výstavišti Černá louka na výstavě Dovolená, Region a Domov 2005 spolu s Pivním vagónem upraveným z rumunské „zetky“. Celé čtyři dny výstavy byla mašinka zatopená, aby si na ní mohli návštěvníci zapískat. První sezóna pravidelného parního provozu na Osoblažce byla zahájena 1. května 2005. Do soupravy ke dvěma „Iasům“ a Pivnímu vagónu se podle počasí doplňoval ještě zavřený vůz Balm/ú zapůjčený od Českých drah.

Den dráhy 2006 přinesl hned tři novinky v parku SZD. První novinkou byla motorová lokomotiva TU38.001 původem z polského cukrovaru Kruszwica. Byl to také první rok, kdy jezdily zvláštní vlaky SZD i v neděli a to právě s „Faurem“ TU38.001. Druhou novinkou byl letní otevřený vůz Ca/ú 32 v modré barvě, postavený na rámu jednoho z původních vozů Ias. Třetí novinkou byl služební generátorový vůz D/ú 823 s benzínovou elektrocentrálou, která vyrábí elektřinu pro provoz spotřebičů v Pivním voze. Protože návštěvnost hlavně v sobotu začala stoupat, bylo možné několikrát během prázdnin potkat soupravu s oběma lokomotivami v čele, doplněnou dále o jeden nebo dva vozy Balm/ú.

Rok 2007 a tradiční zahájení sezony na konci června Dnem dráhy přineslo zatím poslední novinku ve vozovém parku. Druhý z původních „Iasů“ se stal základem pro stavbu dalšího letního otevřeného vozu, tentokráte v zelené barvě s označením Ca/ú 33 a doplněný dlouho chybějícím WC. Souprava v čele s oběma lokomotivami a „hadem“ složeným z šesti vozů (opět zapůjčeny dva vozy Balm/ú) se stala sobotní klasikou po celé prázdniny, a jen pár víkendů s horším počasím, se projela „Rešica“ sama v čele „krátké“ soupravy. Neděle byly obsazovány klasicky „Faurem“, přesto se objevilo několik víkendů, kdy se náhodný návštěvník svezl vláčkem v čele s parní lokomotivou. V roce 2007 se také začala stavět nová výtopna v Třemešné ve Slezsku. Byla to první sezóna, kdy parní lokomotiva zůstávala odstavená v Třemešné. Do té doby byla „Rešica“ deponovaná v Osoblaze a každou zvláštní jízdu tedy doplňovaly strojní jízdy Osoblaha – Třemešná a zpět. V prosinci roku 2007 byla také poprvé zaveden „Mikulášský vlak“, který tak doplňoval další mimosezónní jízdu, na začátku listopadu ku příležitosti Martinských hodů v Bohušově.

Na Den dráhy 2008 připadly oslavy 110 let trati. Plánů na průběh oslav bylo několik. Nakonec se z důvodů byrokratických i technických pouze obohatila klasická „dlouhá“ souprava o zapůjčený motorový vůz M27.001 z Jindřichova Hradce. V Třemešné bylo možno si na vagóně prohlédnout nový přírůstek do parku SZD. Lokomotivu výroby Škoda pro Jugoslávské železnice, zapůjčenou na 15 let rakouským spolkem Club 760. Na tuto lokomotivu, dnes již označenou U57.001, se mohou návštěvníci těšit v sezóně 2009. Cestující mohli tento den přijet do Třemešné vlakem vedeným parní lokomotivou 464.202, oblíbenou olomouckou „Rosničkou. Bylo to tedy poprvé po skoro padesáti letech, kdy jste si mohli vychutnat jízdu parním vlakem z Krnova do Osoblahy. Letní sezóna 2008 pokračovala v trendu z předešlého roku a vlaky se těšily obrovskému množství cestujících. Konec roku byl opět obohacen o listopadovou jízdu na Martinské hody (tentokráte vedenou v pátek i sobotu) a prosincovou mikuláškou jízdu s nadílkou v osoblažském depu.